loading...
فروشگاه پرسشنامه رایگان
امید.کمال بازدید : 26 جمعه 01 مهر 1401 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه تحقیق سرطان کودک

در قالب word, و در 40 صفحه و قابل ویرایش

 

 


2-2. اضطراب بیمارستانی در کودکان
در طول چهار دهه اخیر، پژوهش‌‌‌‌های بالبی، راتر، اسکیپپر، ملامد و دیگران به ما در فهم اضطراب وابسته به بیمارستان کمک شایانی کرده است. برای مثال، پریشانی هیجانی، در جدایی از والدین و قرارگرفتن در محیط غریبه بیمارستان، بر روی کودکان 6 ماهه تا 4 ساله بیشترین اثر را دارد، اما در کودکان بزرگتر نیز مشاهده می‌شود. اضطراب والدین بر اضطراب کودکان بستری در بیمارستان می‌افزاید. از سوی دیگر، فراهم آوردن اطلاعات و حمایت‌‌‌‌های هیجانی برای والدین و نظاره کردن کودکان در حال بازی در جوی آرام در تنظیمات بیمارستانی اضطراب کودکان بستری در بیمارستان را کاهش می‌دهد. ابعاد معینی از اضطراب وابسته به بیمارستان کمتر روشن شده اند. موضوعات مورد مطالعه قرار گرفته در این زمینه عبارتند از دوره‌‌‌‌های معمول اضطراب دوران کودکی وابسته به بیمارستان و نیز اضطراب والدین؛ بیماری و رویه‌‌‌‌های درمانی به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته اند.
طراحی بیمارستان و رویه‌‌‌‌های آن به تدریج به مفاهیم اضطراب دوران کودکی اضافه می‌شوند. بخش‌‌‌‌های مدرن و رایج اطفال به اتاق‌‌‌‌های همراه برای والدین، آماده سازی برای رویه ها، برنامه‌‌‌‌های بازی سازماندهی شده بیمارستانی، و شرکت فعال والدین در مراقبت‌‌‌‌های بیمارستانی مجهز می‌شوند. مستندات در مورد اثر این تغییرات به دو دلیل مهم هستند. اولاً، پذیرش بالینی اثر بخشی این تغییرات در این دوره از بررسی ها و تحول مداخلات جدید ممانعت می‌کند. ثانیاً، دفاع در مقابل تهدیدات اجرایی برای برنامه‌‌‌‌های پشتیبان هیجانی بدون اثبات اثربخشی دشوار هستند (فوسون، مارتین، هالی، 1990).
فوسون، مارتین، و هالی (1990) در مطالعه ای سه پیش فرض مربوط به اضطراب را در کودکان بیمارستانی در سنین کمون مورد بررسی قرار دادند: 1) کاهش اضطراب در حین بستری شدن در بیمارستان، 2) اضطراب همبسته با علائم، رویه ها و اضطراب والدین، و 3) اضطرابی که به دنبال بازی‌‌‌‌های هدایتی با تجهیزات واقعی پزشکی و نیز وسائل شبیه سازی شده پزشکی کاهش می‌یابد. نتایج‌ آنها فرضیه‌‌‌‌های اول و دوم را معنادار ارزیابی کرد، لیکن فرضیه سوم‌ آنها مبنی بر اینکه اضطراب به دنبال بازی‌‌‌‌های هدایتی کاهش خواهد یافت از لحاظ آماری معنادار نبود. بدین ترتیب که اضطراب کودکان و والدین همراه‌ آنها در طول چهار روز اول به طور پیشرونده ای کاهش می‌یافت. اگرچه سطوح متوسط اضطراب کودکان بعد از 30 دقیقه در جلسه بازی درمانی با وسایل پزشکی بیش از بازی با وسایل ساختگی کاهش یافت اما این تفاوت از لحاظ آماری معنادار بود. وقتی علائم و رویه‌‌‌‌های پزشکی تحت کنترل قرار گرفتند، همچنان رابطه معناداری میان اضطراب کودکان و اضطراب والدین‌ آنها برقرار بود. بدین ترتیب‌ آنها افزایش تسهیلات بالینی در پشتیبانی هیجانی والدین در هنگام پذیرش و بستری شدن کودکان آنان را پیشنهاد کردند. آنان ادعا کردند که در هر رویدادی، هر دو بازی‌‌‌‌های پزشکی و مداخلات ساختگی ظاهراً رابطه اضطراب کودک با علائم، رویه ها و اضطراب والدین را قطع می‌کند. این واقعیت که اضطراب در طول زمان بستری کاهش می‌یابد شناسایی هر گونه کاهش را به عنوان تابعی از مداخلات بسیار دشوار می‌سازد.‌ آنها بیان داشتند که در هر مطالعه آتی در مورد بازی درمانی با مصالح پزشکی و به شکل هدایت شده، مداخلات باید از پیش تعریف شوند، میزان مواجهه باید افزایش یابد و بازه میان جلسات بازی و ارزیابی‌‌‌‌های پیگیری باید کوتاه شود، تا شانس یافتن هر گونه تاثیری افزایش یابد.

2-3. مروری بر مداخلات رفتاری برای کودکان مبتلا به سرطان
مداخلات رفتاری که برای کاهش پریشانی و افزایش همکاری بکار گرفته می‌شوند بر مبنای نظریه رفتاری می‌باشند. مولفه‌‌‌‌های اصلی چنین درمان هایی عبارتند از: 1) مدیریت شرطی؛ 2) انحراف شناختی/توجه؛ 3) هیپنوتیزم؛ 4) حساسیت زدایی منظم، 5) الگوبرداری؛ و 6) بسته‌‌‌‌های مداخلات چند وجهی.
مدیریت شرطی از قانون اثر ثرندایک (1989) گرفته شده و برای بازسازی محیط اجتماعی بیمار ضروری است (یعنی، تعامل با خانواده و کارکنان) از طریق فراهم آوری تقویت‌‌‌‌های عینی و ملموس (یعنی، پاداش‌‌‌‌های اجتماعی و مادی) مشروط به رفتار مثبت کودک (مانند، ادامه رویه‌‌‌‌های پزشکی و تعاون در مراقبت‌‌‌‌های معمول دهانی). این راهبرد پایه و اساس اکثر برنامه‌‌‌‌های تغییر رفتاری برای کودکان را شکل می‌دهد که در آن یک نظام ساده پاداش در محل بکار گرفته می‌شود. در بسیاری از موارد برنامه‌‌‌‌های مدیریت شرطی به گونه ای پیاده می‌شوند که کودک نمره ها یا ستاره ها یا امتیازات خاصی را به سبب تعاون و همکاری دریافت می‌کند (مانی، 1994؛ جی، الیوت، کاتز، و سیگل، 1987).
چنین فرض شده که انحراف شناختی/توجه در انسداد ادراک درد یا تهوع در کودکان از طریق تمرکز دهی مجدد توجه کودک نقش دارد. یک تکلیف منحرف کننده متعارف بازی‌‌‌‌های کامپیوتری هستند که برای کاهش تهوع بهنگام شیمی درمانی بکار گرفته می‌شوند (رد و همکاران، 1987). میزان تهوع کودکان حداقل 50% در هنگام بازی‌‌‌‌های کامپیوتری نسبت به زمانی که به شکلی منفعل نشسته و به تزریقات درون وریدی تمرکز دارند کاهش می‌یابد. رویه ها با جهت گیری شناختی/توجه به دنبال شرکت دادن توجه کودک در تکلیفی لذت بخش یا چالش برانگیز هستند تا توجه وی را از رویه استرس زا منحرف سازند.

امید.کمال بازدید : 28 جمعه 01 مهر 1401 نظرات (0)

مباني نظري نظریه‌‌‌‌های جرات ورزی

در قالب word, ودر 39 صفحه و قابل ویرایش

 

 

تعاریف جرأتورزی
    هاوجی و همکاران (2005) جرأت ورزی را این گونه تعریف نمودند: جرأتورزی دربرگیرندهی احقاق حق خود، ابراز افکار، احساسات و اعتقادات خود به روشی مناسب، مستقیم و صادقانه است، به گون‌‌‌‌های که حقوق دیگران را از بین نبریم.
ب) رفتاری که شخص را قادر میسازد تا به سود خود عمل نماید، بدون هیچگونه اضطرابی رفتار متکی به نفس داشته باشد. احساسات واقعی خود را صادقانه بروز داده و با توجه به حق دیگران، حقوق خود را به دستآورد.
در هر دو تعریف، رعایتکردن حقوق دیگران و احترامگذاشتن به آن مورد تأکید قرارگرفته است.
    فنسترهایم (1977) و آلبرتی (1982) جرأت ورزی را شامل کنشها و رفتارهایی میدانند که شخص را قادر میسازد به نفع خویش عمل کند، بدون هیچ اضطرابی روی پای خود بایستد، احساسات واقعی خود را صادقانه ابراز کند و بدون بیتوجهی به حقوق دیگران، حق خود را بستاند.
    جرأتورزی رفتاری است که فرد را قادر میسازد تا به علائقش عملکند، بدون اینکه منجر به اضطراب شود و اینکه حقش را بدون ضایعکردن حقوق دیگران بیان کند.( آلبرتی و آمونز، 1970، ترجمه قراچه داغی، 1383)
    رفتار جرأتورزانه با خودپندارهی مثبت، عزتنفس، تسلط، خودبسندگی، و اعتماد بهنفس همبستگی دارد و رفتار‌‌‌‌های غیر جرأتورزانه، بازدارنده و اجتنابی هستند و همبستگی مثبت با ترسها، هراسها و اضطراب اجتماعی و انواع پرخاشگری‌‌‌‌های درونی دارند. ( رحیمی و همکاران،1385)
  نقص در مهارت‌‌‌‌های اجتماعی و فقدان جرأتورزی، سلامت روان افراد را دچار آسیب میکند. ( لیبرمن، 1992، به نقل از بهرامی، 1375)
  برای درک بهتر مفهوم جرأتورزی، لازم است که بین آن و سبک‌‌‌‌های ارتباطی منفعلانه، پرخاشگرانه و همراه با جرأتورزی تفاوت گذاشت.
1-رفتار منفعلانه: این طبقهی رفتاری به گون‌‌‌‌های است که فرد، حقوق خود را برای ابراز افکار و احساساتش نادیده می-گیرد و در نتیجه به دیگران اجازه میدهد که به حقوق وی تجاوز کنند. شخص منفعل اجازه میدهد که دیگران افکار، احساسات و حقوق وی را نادیده بگیرند و به حوزه‌‌‌‌های شخصی او قدم بگذارند. شخص فاقد توانایی جرأتورزی احساس میکند که بر روی اضطرابش هیچ کنترلی ندارد و این اضطراب است که او را برانگیخته و کنترل مینماید. شخص منفعل، احساس درماندگی و ناتوانی میکند، خود را دست کم میگیرد، اعتماد به نفس ندارد و به دیگران اجازه میدهدکه به جای او تصمیم-گیری کنند. چنین فردی توان مسئولیتپذیری ندارد و نمی-تواند مشکلاتش را حل کند، در این سبک، هدف فرد آن است که به هرقیمتی که شده دیگران را خشنودسازد و از نشاندادن هرگونه تعارضی جلوگیری کند.
2-رفتار پرخاشگرانه: رفتار پرخاشگرانه یعنی ایستادگی سرسختانه برای مطالبهی حقوق شخصی، تهدیدکردن با نادیده-گرفتن حقوق دیگران و ابراز افکار و احساسات به گون‌‌‌‌های که نامناسب باشد. فرد پرخاشگر غالباً تفوق خویش را به وسیلهی خوار و خفیفکردن دیگران حفظ میکند. چنین فردی هنگامی که مورد تهدید قرار میگیرد، محل آسیبپذیر در دیگران را موردهدف قرار میدهد. ویژگی‌‌‌‌های این سبک عبارتند از: صحبت-کردن پیش از اتمام صحبت‌‌‌‌های دیگران، بلند بلند و تهاجمی حرف زدن، خیرهشدن به طرف مقابل، کنایهزدن، ابراز خشن و شدید احساسات و عقاید، بالاتر دانستن خود و رنجاندن دیگران برای جلوگیری از رنجش خود. هدف شخص پرخاشگر، تسلط، برندهشدن و فشارآوردن به شخص دیگر برای تسلیمشدن وی است.
3-رفتار همراه با جرأتورزی: اینگونه رفتار عبارتاست از ایستادگی برای گرفتن حقوقشخصی و ابراز مستقیم و صادقانهی افکار و احساسات و عقاید به شیو‌‌‌‌های که به حقوق دیگران احترام گذاشته شود، شخص دارای توانایی جرأتورزی، موقعیت را ارزیابی کرده، تصمیم میگیرد که چگونه بدون اضطراب یا احساس گناه عملکند، افراد دارای توانایی جرأتورزی به خود و دیگران احترام میگذارند و برای کردارها و انتخابهایشان پذیرش مسئولیت میکنند. آنها نیازهایشان را بازشناسی کرده و آنچه را میخواهند، آشکارا و مستقیم درخواست میکنند. شخص دارای توانایی جرأتورزی، موقعیت را ارزیابی کرده، تصمیم میگیرد که چگونه بدون اضطراب یا احساس گناه عمل-کند. افراد دارای توانایی جرأتورزی به خود و دیگران احترام میگذارند و برای کردارها و انتخابهایشان پذیرش مسئولیت میکنند، آنها نیازهایشان را بازشناسی کرده و آنچه را که میخواهند، آشکارا و مستقیم درخواست میکنند، اگر درخواستشان رد شود، ممکن است احساس ناامیدی یا ناراحتی کنند، لیکن خودپندارهی آنان متزلزل نخواهد شد، همچنین آنها به تأیید دیگران تکیه نمیکنند، در این سبک، هدف شخص رعایت عدالت برای تمامی طرف‌‌‌‌های رابطه است.(به نقل از ارجمند،1386)

امید.کمال بازدید : 29 چهارشنبه 25 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدیریت دانش در سازمان‌‌‌‌های نظامی

در قالب WORD ودر 35 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب

سبک‌هاي مديريت دانش       

عوامل مؤثر بر موفقيت مديريت دانش         

حمایت مدیریت و مدیریت دانش     

ساختار سازمانی و مدیریت دانش       

منابع انسانی و مدیریت دانش

فناوری و مدیریت دانش       

اهمیت مدیریت دانش در سازمان‌‌‌‌های نظامی   

شیوه‌‌‌‌های پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان‌‌‌‌های نظامی

دلایل نرم افزاری عدم به اشتراک گذاشتن اطلاعات ودانش در سازمان‌‌‌‌های نظامی   

دلایل سخت افزاری عدم به اشتراک گذاشتن اطلاعات ودانش در سازمان‌‌‌‌های نظامی 

پیشینه تحقیق

منابع

فارسی

لاتین 

امید.کمال بازدید : 26 چهارشنبه 25 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خاستگاه بودجه ريزي عملياتي

در قالب WORD و در 39 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب

خاستگاه بودجه ريزي عملياتي

تعريف و اهداف بودجه ريزي عملياتي

مزاياي بودجه­ريزي عملياتي

ويژگيهاي بودجه­ريزي عملياتي

مراحل بودجه­ريزي عملياتي

الزامات بودجه­ريزي عملياتي

تجربه کشورها در ايجاد نظام بودجه­ريزي عملياتي

پیشینه تحقیق

منابع

فارسی

لاتین

امید.کمال بازدید : 30 چهارشنبه 25 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه تحقیق فطرت و معنای فطرت

در قالب WORD ودر 29 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب

فطرت
فطرت از منظر آیت الله شاه آبادی
فطرت از منظر آیت الله جوادی آملی
فطرت از منظر شهید مطهری
معنای فطرت
تفاوت سه لغت طبیعت، غریزه و فطرت
زوال‌ناپذیری فطرت
فطریات انسان
فطرت اخلاقی بشر
فطرت و شخصیت
بالقوه بودن برخی از امور فطری
کمال انسانی
لزوم هماهنگي در رشد ارزشهاي انساني

منابع

لاتین

فارسی

امید.کمال بازدید : 28 چهارشنبه 25 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیکی

در قالب word و در 50 صفحه وقابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
2-1.مقدمه..14
2-2. اهمیت و ضرورت پژوهش..15
2- 3.پیشینه پژوهش17
2-3-1.مطالعات داخلی ..17
2-3-2.مطالعات خارجی..20
2-4. مبانی نظری.23
2-5.تاثیر مهارت هاي PC بر کيفيت سرويس وب..24
2-6.تاثیر ريسک درک شده بر کيفيت سرويس وب..32
2-7.تاثیر محتويات وب سايت بر کيفيت سرويس وب 38
2-8.تاثیر سهولت خدمات بر کيفيت سرويس وب .39
2-9.تاثیر کيفيت خدمات وب بر رضايت مشتري .41
2-10.تاثیر کيفيت خدمات وب بر تمايلات رفتاري ..43

منابع

فارسی

لاتین

 

 

 

 


2-1.مقدمه:
    بانکداري‌ الکترونيک‌ به طور کلي ‌انواع‌ کانال‌هاي‌ ارتباطي‌ ميان‌ بانک‌ و مشتري‌ حقيقي‌ و حقوقي را شامل مي گردد. برخي‌ از اين سرويس‌ها عبارتند از‌:
1- بانکداري‌ مبتني‌ بر وب‌ و اينترنت‌2- بانکداري‌ مبتني‌ بر فناوري‌ تلفن‌هاي‌ همراه‌ 3- بانکداري‌ مبتني‌ بر تلفن‌ 4- بانکداري‌ کيوسکي‌ 5- بانکداري‌ به‌ کمک‌ فکس‌ 6- پيام‌ کوتاه‌ 7- بانکداري‌ مبتني‌ بر دستگاه‌ خودپرداز‌ 8 - بانکداري‌ مبتني‌ بر کارت‌هاي‌ هوشمند و
از نتايج و دستاوردهاي اساسي اينترنت و IT بانکداري الکترونيک است و براهميت آن به دليل افزايش روزافزون تعامل اقتصادي کشورها با يکديگر روز بروز افزوده مي‌شود و همچنين بر مبناي تمايل بشر به راهکارهاي ساده¬تر، در انجام کارهاي مالي و اقتصادي نيز نيازمند بازنگري و نوآوري به¬علاوه تسهيل در بروکراسي نظام بانکي مي-باشيم(سیدجوادین،1386: 19).
پس از پيدايش IT، نخستين ساختاري که به دستاوردهاي شبکه و اينترنت پي برد سيستم بانکي بود. سيستمهاي بانکي از اين ابزار به عنوان عاملي جهت ايجاد يکپارچگي و افزايش دامنه فعاليت استفاده نمودند اين عوامل مقدمه تکريم واقعي ارباب رجوع مي باشند. عوامل بسيار اساسي استفاده سيستم-هاي بانکي از بانکداري الکترونيک، افزايش ضريب امنيت در تبادلات مالي و به صفر رساندن هزينه سنگين اين نقل و انتقالات مي باشد(پژوهشکده پولي و بانکي ؛ 1382).
البته بايد به اين نکته توجه نمود که بانکداري الکترونيک موضوعي نيست که که به¬توان سليقه‌اي با آن برخورد نمود بلکه اجبار قرن 21 به تمام کشورهايي است که خواهان تعامل با دنياي پيشرفته امروز و رشد اقتصادي مي باشند(نيازي،1387: 25).
بانکداري الکترونيک براي بانک‌ها نيز بسيار سودمند است چرا که علاوه برکاهش هزينه عمليات بانکي سبب کاهش خطاي انساني در انجام امور مالي نيز مي‌گردد. همچنين لزوم به نگهداري و استفاده از پول نقد از بين مي رود که اين موضوع نيز از چند جهت بسيار مهم است، اول آنکه استفاده از پول نقد در انجام معاملات روزانه، موجب اصطحلاک پول شده و در نهايت سالانه هزينه هنگفتي به کشور تحميل مي‌گردد که با استفاده از بانکداري الکترونيک اين مبلغ به نفع کشور صرفه‌جويي مي‌شود، ديگر آنکه نگه¬داري پول نقد، سبب خارج شدن حجم زيادي از اعتبارات و پول از چرخه نظام اقتصادي کشور مي‌شود که سبب تورم و نقدينگي است، اما با استفاده از بانکداري الکترونيک، کارهاي بانکي به صورت اعتباري انجام مي‌شود و پول در چرخه نظام اقتصادي کشور باقي مي‌ماند. نتيجه مهم بانکداري الکترونيکي آن خواهد بود. که در سال‌هاي آتي ترکيب تکنولوژي اطلاعات با تجارت سبب ايجاد عصر بازرگاني الکترونيک به صورتي فراگير خواهد شد(نيازي،1387: 26).

امید.کمال بازدید : 29 یکشنبه 22 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه تحقیق نظام پیشنهادات

در قالب WORD ودر 35 صفحه وقابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

2-2-بخش دوم نظام پیشنهادات

2-2-1- مقدمه.

2-2-2-مفهوم نظام پیشنهادات

2-2-3–اهداف نظام پیشنهادات

2-2-4-ابعاد نظام پیشنهادها

2-2-5-تاریخچه نظام پیشنهادات

2-2-6-تاریخچه نظام پیشنهادات در ایران.

2-2-7–بستر قانونی نظام پيشنهادها در بخش دولتي ايران

2-2-8- تمایز نظام پیشنهادات با صندوق نظرات و انتقادات

2-2-9- آشنایی با فرایند استقرار و اجرای  نظام پیشنهادات

2-2-10–موضوع پیشنهادها

2-2-11–نقش شورای پیشنهادها در هدایت افراد برای مسئله یابی و ارائه پیشنهادها

2-2-12- نحوه ارائه پیشنهادات.

2-2-13-کمیته اجرای پیشنهاد‌‌‌‌های پذیرفته شده

2-2-14-روش اجرا و گردش کار نظام پیشنهادها

2-2-15-موانع ذهنی و عینی در(کارآمدی) اثر بخشی نظام پیشنهادها

2-2-16- ارزیابی و بازنگری نظام پیشنهادات

2-2-17- چالش‌‌‌‌های فراروي نظام پيشنهادها

2-2-18- راهکارهايي براي غلبه بر چالشها

2-2-19-ويژگي هاي نظام موفق پيشنهادها (عوامل مؤثر موفقيت نظام پيشنهادها)

پیشینه تحقیق

منابع

فارسی

لاتین

امید.کمال بازدید : 26 یکشنبه 22 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه تحقیق نظام پاسخگویی

در قالب WORD ودر 40 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب

2-1-1- نظام نگهداشت

2-1-2- ابعاد نظام نگهداشت منابع انسانی

2-1-2-1- احساس عدالت سازمانی

2-1-2-2- ابعاد عدالت سازمانی

2-1-2-2- تامین نیاز‌‌‌‌های برتر

2-1-2-2-1- انگیزش

2-1-2-2-2- نظریه‌‌‌‌‌های محتوایی انگیزش

2-1-2-2-3- نظریه‌‌‌‌های فرایندی انگیزش

2-1-2-3- تعهد سازمانی

2-1-2-4- محتوا و ماهیت شغل

2-1-2-5- رضایت و امنیت شغلی

2-1-2-5-1- مفهوم و تعريف رضايت شغلي

2-1-2-5-2- دیدگاه‌‌‌‌های رضایت شغلی

2-1-2-5-3- نظریه‌‌‌‌‌های رضایت شغلی

2-1-2-5-4- عوامل موثر بر رضايت شغلي

2-1-2-5-5- عوامل محيطي سازمان

2-1-2-5-6- پيامدهاي رضايت شغلي

2-1-2-6- مشخص بودن اهداف و انتظارات

2-1-2-7- حقوق پرداختی و مزایا

پیشینه تحقیق

منابع

امید.کمال بازدید : 34 شنبه 21 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه تحقیق تعاریف ومفاهیم سرمایه روانشناختی

در قالب WORD در 67 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب
تعریف سرمايه روانشناختي
اجزای سرمایه روانشناختی
امیدواری
نظريه اميد
نقش موانع در پرورش امید
مراحل نا اميدي
تابآوری
ویژگی‌‌‌‌های افراد تاب آور
مدلهاي تابآوري
خوشبینی
انواع خوشبيني
رشد خوش بینی
خودکارآمدی
ابعاد خودکارآمدي
منابع خودکارآمدي
باورهاي خودکارآمدي
ويژگيهاي خودکارآمدي
سرمایه روانشناختی سازه ای متفاوت از دیگر سرمایه ها
پيامدهاي سرمايههاي روانشناختي
پیشینه تجربی تحقیق
منابع
پرسشنامه استاندارد سرمایه روانشناختی لوتانز 2007

 

 

سرمايه روانشناختي
روانشناسي مثبتنگر رشتة تازهاي در روانشناسي است. روانشناسي مثبتنگر در اواخر دهة ۱۹۹۰ بر پا شده و تمرکز آن بيشتر بر قدرتها و تواناييهاي فرد است تا جستجو در ضعفها و نقصهاي او (حسینیقمی، 1390).
روانشناسي مثبتنگر به عنوان رويکردي تازه در روانشناسي، بر فهم و تشريح شادماني و احساس ذهني بهزيستي و همچنين پيش-بيني دقيق عواملي که بر آنها مؤثرند، تمرکز دارد. اين رويکرد از منظري مثبتگرايانه با ارتقاي احساس ذهني بهزيستي و شادماني، در عوض درمان نواقص و اختلالات سرو کار دارد. بنابراين، روانشناسي مثبتنگر تکميل کنندة روانشناسي باليني سنتي است. فهم، درک و شفافسازي شادماني و احساس ذهني بهزيستي، موضوع محوري روانشناسي مثبت نگر است (سلیگمن و همکاران، 2005).
موضوع اصلي روانشناسي مثبتنگر، تحقيق کردن دربارة تجربيات ذهني مثبت مانند: بهروزي، خشنودي، رضايت خاطر، لذت، اميد، خوش-بيني، رواني، شايستگي، عشق، عشق به کار، جرأت، پشتکار، خودمختاري، مهارت ميان فردي، استعداد، خلاقيت، ابتکار، دورانديشي، خرد، مسئوليت ميان فردي، نوعدوستي، وجدان کاري و پرورش ديگران است (حسینیقمی، 1390).

امید.کمال بازدید : 28 شنبه 21 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه تحقیق اعتیاد به اینترنت وفیسبوک

در قالب WORD ودر 30 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف وابستگی

وابستگی و رسانه

اعتیاد اینترنتی

نشانه ها و علایم بالینی اعتیاد اینترنتی

نشانه‌‌‌‌های روان شناختی

نشانه‌‌‌‌های جسمانی

نشانه‌‌‌‌های رفتاری

نشانه‌‌‌‌های شناختی غیرسازشی

فیسبوک چیست؟

نشانه‌‌‌‌های فیس بوک بازان

تاثیرات فیس بوک بر ابعاد مختلف زندگی

آسیب های

روانی وابستگی به فیس بوک

پیشینه

منابع

 

گارانتی بازگشت وجه دارد

امید.کمال بازدید : 15 شنبه 21 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه مهارت هاي ارتباطي ونظری‌‌‌‌های آن

در قالب WORD و در 35 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب

مهارت هاي ارتباطي
نظريه مهارت هاي ارتباطي
پیشینه
منابع

 

 

مهارتهاي ارتباطي
ارتباط، عالی‌ترین دستاورد بشر است و انسان به دلیل اجتماعی‌بودن به تعامل و بودن با دیگران نیاز دارد؛ بنابراین با توجه به تعریف ارتباط که در آن تفهیم، تفاهم و تسهیم دخیل است افراد باید توانایی صحیح درک، انتقال و تداوم ارتباط را کسب کنند و این همان مهارتی است که به دو صورت کلامی و غیرکلامی موجب ارتباط موثر و موفق میان افراد می‌شود. این دو ارتباط ازهم قابل تفکیک نیست؛ چرا که در حین برقراری ارتباط استفاده از زبان کلامی و زبان بدن همزمان اتفاق می‌افتد. اگر به گفت‌وگوی خود با فردی دقت کنید متوجه خواهید شد در حین ارتباط کلامی بخش عمده پیام ما از طریق ژست‌ها، حرکات بدن و نحوه نگاه‌کردن منتقل می‌شود ( بهبهاني، 1392) .
براي برقراري ارتباط به تعبيري حداقل بايد دو انسان وجود داشته باشند تا موضوع خاصي را به کمک ابزار يا وسايل ويژه اي به اطلاع يکديگر برسانند. از اين قضيه به عنوان فرايند ارتباطات نام مي برند ( سرمد، 1390 ،ص 146 ) .
اگر چرخه ارتباط را محدود و مختصر کنیم و به رابطه بین فردی برسیم، دو فرد با یکدیگر در حال گفتگو هستند، آن که حرف می‌زند فرستنده، و آن که گوش می‌دهد گیرنده و آنچه بین آن دو رد و بدل می‌شود پیام نامیده می‌شود. در این رابطه بین فردی، از آنجا که نوع ارتباط افقی است جایگاه گیرنده و فرستنده قابل تغییر است. به سخن دیگر منبع می‌تواند به مخاطب یا به عکس، مخاطب می‌تواند به منبع تبدیل شود.
طبق تحلیل فوق مخاطب کسی است که در یک حرکت خطی از منبع ارسال پیام در انت‌‌‌‌های همه فرایند‌‌‌‌های پیام قرار دارد. برای روزنامه مخاطب همان خواننده است. برای رادیو، شنونده و برای تلویزیون و سینما، بیننده و تماشاگر. افزون بر این، هر فرستنده ای می‌کوشد تا هنگام فکر کردن درباره مخاطب، مقولاتی چون نحوه ارائه پیام، میزان پذیرش توسط مخاطب، تمایلات و سن را در نظر بگیرد ( جان رابرت، 1376، ص 48 ) .
اما به طور کلي عناصر فراگرد ارتباطات عبارتند از :
1-    فرستنده پيام ( منبع ) : آغاز کننده ارتباط است و مطلب مورد نظر را به بياني که براي گيرنده پيام قابل فهم باشد در مي آورد ( سرمد، 1390، ص 146 ) .
2-    گيرنده پيام : پس از دريافت، آن را کشف رمز  کرده يا اقدام لازم را انجام مي دهد ( که در اين صورت فرايند ارتباطات به پايان مي رسد )، يا مجددا رمز گرداني کرده، واکنش خودش را به فرستنده پيام منعکس مي کند ( بازخورد ). در اينجا ممکن است فرايند ارتباطات به پايان برسد، يا اين فرايند يک يا چند مرتبه تکرار شود .
3-    موانع : منظور از موانع، انواع عوامل يا وسايلي است که در برقراري ارتباط اخلال ايجاد مي کند ( سرمد، 1390 ،147 ) .
از آنجایی که ارتباط بر اساس تعاریفي که شد یک فراگرد محسوب می‌شود. این فراگرد دارای ویژگی‌‌‌‌‌های زیر است.

امید.کمال بازدید : 9 جمعه 20 اسفند 1400 نظرات (1)

چارچوب نظری توانمند سازی روانشناختی شغلی

در قالب WORD ودر 42 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب:

توانمندسازی روان شناختی    
رویکرد‌‌‌‌های توانمندسازی    
ابعاد توانمندسازی    
عوامل موثر برتوانمندسازی کارکنان    

منابع

فارسی

لاتین

 

 

3-3-2- توانمندسازی روان شناختی
توماس و ولتهوس (1990) در مقاله ی خود با عنوان " عناصر شناختی توانمندسازی یک الگوی تحلیلی از انگیزش درونی شغل"، توانمندسازی روان سناختی را مفهومی چند بعدی می‌دانند و آن را به عنوان فرایند افزایش انگیزش درونی انجام وظیفه تعریف کردند. آنان با تکمیل الگوی انگیزشی کانگر و کاننگو مفهوم توانمندسازی را فقط افزایش انگیزش نمی‌دانند بلکه آن را افزایش انگیزش درونی شغل می‌دانند و تعریف کامل تری از توانمندسازی روان شناختی به عنوان مجموعه ای از حوزه‌‌‌‌های شناختی انگیزش ارائه می‌دهند که علاوه بر خودکارآمدی، سه حوزه دیگر شناختی: حق انتخاب، معنی دار بودن و موثر بودن را نیز شامل می‌شود و نهایتاً آنان در الگوی خود به فرایند شناختی توجه دارند.
الگوی پیشنهادی آنها در شکل 2-5 نشان داده شده است. این الگو شبیه زنجیره یادگیری اجتماعی محرک، ارگانیزم، رفتار و پاسخ (S-O-B-C) است و تمرکز آن بر فرایند‌‌‌‌های شناختی فردی است. این الگو از شش عنصر(حلقه) تشکیل شده است. چرخه مداوم سه عنصر: شرایط محیطی، ارزیابی‌‌‌‌های وظیفه و رفتار(عناصر 1 و 2 و 3) هسته اصلی الگو را تشکیل می‌دهند. شرایط محیطی مانند سبک رهبری، تفویض اختیار، طراحی شغل و نظام پاداش دهی، داده هایی را برای افراد در مورد پیامد‌‌‌‌های ارزیابی وظیفه، شرایط و وقایع مربوط به رفتار آتی فراهم می‌کنند. این داده ها، ارزیابی وظیفه ای شخصی( موثربودن، شایستگی، معنی داربودن و حق انتخاب) را شکل می‌دهند، بدین معنی که ارزیابی‌‌‌‌های وظیفه، رفتار فرد را نیرومند و حفظ  می‌کنند. سپس این رفتار بر وقایع محیطی اثر می‌گذارد.
ارزیابی‌‌‌‌های وظیفه به عنوان تفسیرها یا برداشتهایی از واقعیت هستند و تا اندازه ای واقعیات عینی را ساده  می‌سازند. وقایع و شرایط قابل مشاهده بیرونی به عنوان امور واقعی هستند، اما قضاوت ها و رفتار‌‌‌‌های افراد درباره وظایف توسط ادراکات که فراتر از واقعیات هستند، شکل می‌گیرند. چنین ادراکات تفسیری فراتر از ادراکات واقعیات می‌باشند و بنابراین انگیزش درونی وظایف و رفتار‌‌‌‌های آتی فقط از وقایع بیرونی، تاثیر  نمی‌پذیرد بلکه تحت تأثیر وقایع تفسیری نیز هستند. لذا دو عنصر ارزیابی عمومی ( عنصر شماره 4) و سبک‌‌‌‌های تفسیری ( عنصر شماره5) برای کمک به توصیف تنوع در سازه ارزیابی وظیفه به الگو اضافه شده اند.


ارزیابی عمومی به باور‌‌‌‌های عمومی فرد در مورد موثربودن، شایستگی، بامعنی بودن و حق انتخاب اشاره دارند. این باورها بیشتر باور‌‌‌‌های انتزاعی هستند. در مقابل، ارزیابی‌‌‌‌های خاص،(عنصر شماره 2) رفتار فرد را در موقعیت شغلی بر می‌انگیزانند. آنان یکدیگر را شکل می‌دهند. ارزیابی‌‌‌‌های عمومی تعمیم هایی از ارزیابی‌‌‌‌های خاص یا شغلی می‌باشند.
سبک‌‌‌‌های تفسیری (عنصر شماره 5) به پردازش افراد از وقایع اشاره دارد. در این الگو سه فرایند تفسیری وجود دارد که از آن طریق افراد به ادراکات واقعی در مورد وظایف معنا می‌بخشند. این فرایندها ادراکات مرتبط با شغل در مورد چگونگی خوب انجام دادن آن، علل وقایع گذشته و آنچه که در آینده اتفاق خواهد افتاد را فراهم می‌نماید. برای این فرایندها سبک هایی تشخیص داده شده است. این سبک ها افراد را در تفسیر وقایع به روش هایی که ممکن است با واقعیت ها برابر باشد، هدایت می‌کنند. پردازش تفسیری اطلاعات ذهنی مربوط به سبک‌‌‌‌های اسنادی، ارزیابی و تصوری اضافه می‌گردد. سبک‌‌‌‌های خاص در اجرای هر فرایند اثر مستقیم بر ارزیابی وظیفه ی فردی دارند. مثلاً سبک استبدادی در ارزیابی، نتایجی به بار می‌آورد که با احتمال بیشتری به عنوان شکست تلقی می‌شود و موثر بودن ارزیابی وظیفه فردی کاهش می‌یابد و به نوبه خود کوشش و تلاش فرد و همچنین احتمال نتایج مطلوب آتی را کاهش می‌دهد. سبک‌‌‌‌های تفسیری در چرخه انگیزش، در اینکه افراد خودشان را ناتوان یا توانمند می‌دانند، نقش بسزایی دارند و چرخه‌‌‌‌های خودافزایی و خودناتوانی را تنظیم می‌کنند. نهایتاً مداخله گرها(عنصر شماره6) روش‌‌‌‌های تاثیرگذاری متغیرها را برای افزایش ارزیابی وظیفه فرد فراهم می‌کنند. راهبرد‌‌‌‌های مهم مداخله گرها شامل تغییر در شرایط محیط بیرونی که ارزیابی‌‌‌‌های وظیفه بر آنها مبتنی است، و تغییر در سبک‌‌‌‌های تفسیری از آن وقایع را شامل می‌شود.

امید.کمال بازدید : 13 جمعه 20 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه پژوهش توانمندسازی روانشناختی

در قالب WORD و در 56 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب

مقدمه
توانمندسازی روانشناختی
مفروضه‌‌‌‌های اساسی توانمندی روانشناختی
عدم توانمندی کارکنان
شبکه ای تقریبی از توانمندی روانشناختی در محیط کار
پیامد‌‌‌‌های توانمندسازی کارکنان
توانمندسازی روانشناختی و عملکرد مدیریتی
منابع

پرسشنامه استاندارد سنجش عوامل موثر بر توانمندسازی روان‌شناختي وتن و کمرون ( کیهان فر، 1393).

 

 

مقدمه
امروزه با رشد چشمگیر جنبه‌‌‌‌های مختلف فناوری، از نیروی انسانی به عنوان با ارزش ترین منبع سازمان نام برده می‌شود. اهمیت پرورش و توسعه منابع انسانی و تأثیر مدیریت صحیح بر آنها باعث بهبود کارایی آنها و نهایتاً باعث بهبود عملکرد سازمان و پیدایش راهکارها و رویکرد‌‌‌‌های مختلفی برای افزایش بازدهی نیروی انسانی شده است. همچنین در قرن حاضر از نیروی انسانی به عنوان اصلی ترین سرمایه سازمان نام می‌برند اگرچه تصور بر اين است که مديريت بر منابع انساني راحت تر از مابقي منابع توليد باشد اما بدون اغراق باید گفت جذب، حفظ و صیانت از این سرمایه بزرگ کاری بس مشکل و طاقت فرساست که اندک مدیرانی می‌توانند به راحتی از عهده آن بر آیند. سازمان و سازمان یافتگی جزء جدا نشدنی زندگی انسان هاست. انسان قبل از تولد و در رحم مادر توسط سازمان هایی مراقبت می‌شود، در یک سازمان پزشکی چشم به جهان می‌گشاید، در سازمان‌‌‌‌های متعدد آموزش می‌بیند و به موقع در یک سازمان مشغول به کار می‌شود و همزمان با سازمان‌‌‌‌های متعدد رابطه و سر و کار دارد و نهایتا در یک سازمان خاص تشییع و تدفین، صحنه نمایش جهانی را ترک می‌کند (قهرمان تبریزی، 1384 ؛ به نقل از مرادی چالشتری، 1387). بنابر این افراد بیشتر عمرشان را در سازمان ها یا در رابطه با سازمان ها سپری می‌کنند و این موضوع نشان دهنده اهمیت جایگاه سازمان ها در دنیای کنونی است .
در جهان رقابتی امروز که بهره‌وری در همۀ زمینه ها افزایش یافته است، تنها سازمان هایی می‌توانند باقی بمانند که به بهترین وجه از منابع خود استفاده نموده و بیشترین بهره‌وری را داشته باشند. یکی از منابع مهم سازمانی، نیروی انسانی است. سازمان‌‌‌‌های نا موفق، فاقد کارایی لازم در ارتقای بهره‌وری نیروی کار می‌باشند.

در توانمندسازی منابع انسانی، فرض اساسی آن است که مهمترین عامل رشد، توسعه و بهینه سازی هر سازمان، منابع انسانی آن است. توانمندسازی یعنی اثر گذاری بر رفتار دیگران. تا قبل از دهۀ 1990 گرایش مدیران در غرب آن بود که کارکنان باید با کار زیاد و سخت خود از نردبان ترقی در سازمان بالا بروند. در این دوران، عواملی نظیر پیشرفت‌‌‌‌های روز افزون در فناوری، افزایش انتظارات مشتریان، ضرورت انعطاف پذیری سازمانها، مورد توجه بسیار قرار می‌گیرد. ویژگی‌‌‌‌های سازمان توانمند عبارتند از : روشن بودن هدفها، روحیۀ خوب کارکنان، رفتار عادلانه، شناخت و قدردانی، کار تیمی، مشارکت، ارتباطات و دارا بودن محیط سالم .
توانمندسازی فرایند قدرت بخشیدن به افراد است. در این فرایند به کارکنان خود کمک می‌کنیم تا عزت نفس در آنان ترمیم شود، بر احساس ناتوانی و درماندگی خود چیره شوند، انگیزه‌‌‌‌های درونی خود را تقویت نمایند و در اتخاذ تصمیم هایی که بر فعالیت‌‌‌‌های آنان تأثیر گذار است، بیشتر مشارکت داشته باشند .

امید.کمال بازدید : 10 جمعه 20 اسفند 1400 نظرات (0)

چارچوب نظری وپیشینه تحقیق تاریخچه، دیدگاه، ابعاد ومدل‌‌‌‌های توانمندی روانشناختی

در قالبWORD ودر 56 صفحه وقابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

توانمندسازی روانشناختی    
تاریخچه توانمندسازی روانشناختی
توانمندسازی روانشناختی    
دیدگاه‌ها و رویکرد‌‌‌‌های توانمندسازی منابع انسانی    
دیدگاه مکانیکی    
دیدگاه ارگانیکی    
رویکرد انگیزشی    
رویکرد شناختی    
ابعاد توانمندسازی روانشناختی
احساس شایستگی    
احساس خود مختاری    
احساس مؤثربودن یا تأثیرگذاری    
احساس معناداری شغل    
احساس اعتماد به دیگران    
مدل‌ها و الگو‌‌‌‌های توانمندسازی منابع انسانی    
مدل توانمندسازی دنیس کینلا    
مدل توانمندسازی توماس و ولتهاوس    
مدل توانمندسازی باون و لاولر    
مدل توانمندسازی اسپریتزر    
مدل توانمندسازی فاکس    
مدل توانمندسازی کالبرت و مک دونو    
مدل توانمندسازی کوئین و اسپریتزر
برنامه‌‌‌‌‌های توانمند سازی    
- برنامه توانمندسازی سطح پایین    
برنامه‌‌‌‌‌های توانمندسازی سطح متوسط    
برنامه توانمندسازی سطح بالا    
چالش‌‌‌‌‌های توانمندسازی کارکنان    
بعد چالش‌‌‌‌‌های مدیریتی
بعد چالش‌‌‌‌‌های پیامدی    
به طور کلی، مزایای به کارگیری توانمندسازی    
مزایای سازمانی    
مزایای فردی

منابع فارسی

منابع لاتین

پرسشنامه توانمندسازي روانشناختي دکتر میرکمالی و نارنجی

 

 

توانمندسازی روانشناختی
10-2- تاریخچه توانمندسازی روانشناختی:
اگر چه مفهوم توانمندسازی روانشناختی از اواخر دهه 1980 واوایل دهه 1990 در ادبیات مدیریت و روانشناسی سازمانی، وارد شده است اما بررسی‌‌‌‌‌های تاریخی نشان می‌دهد که توانمندسازی ریشه دردوران گذشته دارد. وتن و کمرون(1998) اظهار میکنند که این مفهوم به هیچ عنوان تازه نیست، بلکه در رشته‌‌‌‌‌های روانشناسی، جامعه شناسی وعلوم دینی ریشه‌هایی دارد که به دهه‌‌‌‌‌های گذشته، حتی قرن‌‌‌‌‌های گذشته بر میگردد. در زمینه روانشناسی، آدلر (1927)، مفهوم "انگیزش، تسلط "، وایت (1959) مفهوم "انگیزش، اثرگذاری"، بریهم (1927) مفهوم "واکنش روانشناختی" و هاتر (1978)، "انگیزش شایستگی " را مطرح کرده اند. در هریک ازمطالعات یاد شده، توانمند شدن به معنی تمایل افراد به تجربه خود کنترلی، به خود اهمیت دادن و خود آزاد سازی است (عبدالهی و نوه ابراهیم، 1385: 21-22).
باتوجه به تأکید واهمیتی که در سالهای1990 به مسئله تعهد و جسارت در کار داده شد واین مسئله منجر به وضع قوانینی خاص در ارتباط با مسائل شغلی افراد در ایالات متحده و کشور‌‌‌‌های اروپای غربی شد، باعث محکم شدن و قطعی شدن رویکرد نوینی از مدیریت گردید، باتوجه به تناسب و هماهنگی راهکار ارائه شده توانمندسازی با فرهنگ تعهد و مسئولیت، این راهکار به عنوان راهکاری دیده شد که بدون وجود قوانین دست وپا گیرو سیستم بروکراسی، سرنوشت کار‌‌‌‌های مدیریتی را در دست گرفته و به جلو می‌تازد. چنین ایده‌هایی مورد طرفداری نویسندگان محبوبی همچون پیترز (1989) و شون برگر (1990) که در مورد راهکار‌‌‌‌های مدیریتی قلم می‌زند و راهکارها و رویکرد‌‌‌‌های مدیریت کیفیت فراگیر و منابع انسانی ارائه داده بودند، قرارگرفت. پیترز نظریه‌ی دخیل کردن کارمندان در هر کاری، با دادن اختیارات و قدرت لازم به آن‌ها را مطرح کرده بود و اسکانبرگر نظریه دادن مسئولیت بیشتر به کارمندان را عنوان کرده بود که هر دو نظریه، سازمان‌ها را تشویق و ترغیب می‌کرد که در یک محیط قابل پیش بینی به کارمندان اختیارات و قدرت لازمه را بیشتر از حد نرم بدهند. ریشه اصلی توانمندسازی روانشناختی در اصل به انقلاب صنعتی و پیامد‌‌‌‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و به تبع آن انقلاب در مدیریت بر میگردد (بلانچارد، کارلوس و راندولف، ترجمه: ایران نژاد، 1381، ص 22).

امید.کمال بازدید : 11 جمعه 20 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق روابط بین فردی

در قالب WORD و در 34 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب

مفهوم و تعاریف روابط بین فردی
انواع روابط بین فردی
روابط خانوادگی
روابط همسالان
روابط عشقی
مهارت‌‌‌‌های اساسی در روابط بین فردی
مهارت‌‌‌‌های کلامی
سوال کردن
تایید کردن
تحسین کردن
تعبیر و تفسیر کردن
مهارت‌‌‌‌های غیر کلامی
تکان دادن سر
حالات چهره
تماس چشمی مستقیم
اثربخشی ارتباطات میان فردی
فردگرایی
هویت فردی و فردگرایی
درک و ارتباط جمعی
روی جلد مجله تایم
مناظره کارتر – فورد
کارتون‌‌‌‌های ضد پیشداروی
دیگر فرایند‌‌‌‌های گزینشی
محیط میان فردی و رسانه ها
تلفن همراه و فردگرایی
لایه‌‌‌‌های پیوند موبایل و فرد
مطالعات مشابه در زمینه متغیر‌‌‌‌های پژوهش
منابع
منابع لاتین
منابع فارسی

 

مفهوم و تعاریف روابط بین فردی
      روابط بین فردی فرآیندی است که در آن یک فرد اطلاعات و احساسات خود را از طریق پیام‌‌‌‌های کلامی و غیر کلامی به یک فرد یا افراد دیگر می‌رساند. این توانایی موجب تقویت رابطه گرم و صمیمی با دیگران، حفظ و ارتقای سلامت روانی، قطع روابط ناسالم، حل مسائل و مشکلات خود با دیگران و رفع تضادها و تعارض ها می‌شود. همچنین در این گونه روابط نقش گیرنده و فرستنده پیام به طور مداوم جا به جا می‌شود. روابط میان فردی یک تعامل گزینشی و نظام مند منحصر به فرد و روبه پیشرفت است که موجب خلق معانی مشترک بیت آنها می‌شود (کربلایی و همکاران، 1385).

امید.کمال بازدید : 9 یکشنبه 15 اسفند 1400 نظرات (0)

فصل دوم پایان نامه جامعه اطلاعاتی

در قالب WORD ودر 27 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب

مقدمه

تاریخچه

ویژگی جامعه اطلاعاتی

عناصر و اصول جامعه اطلاعاتی

زاویه ملی

اجلاس جهانی در رابطه با جامعه اطلاعاتی

پیشینه ی تحقیقات

منابع

فارسی

لاتین

 

 

 

 

2-1 مقدمه
جامعه‌اي را که در آن کيفيت زندگي، گستره دگرگوني اجتماعي، و توسعه اقتصادي به‌گونه‌اي روزافزون به اطلاعات و بهره‌وري از آن متکي است جامعه اطلاعاتيمي‌گويند .
در اين جامعه، استانداردهاي زندگي و الگوهاي کار و فراغت، نظام آموزشي، و فعاليت‌هاي اقتصادي و بازرگاني از پيشرفت اطلاعات و دانش فني تأثير مي‌پذيرد. نشانه اين امر، توليد رو به گسترش کالاها و خدمات مرتبط با اطلاعات و اشاعه آن‌ها از طريق حلقه گسترده‌اي از رسانه‌ها، به‌ويژه فن‌آوري‌هاي چندرسانه‌اي الکترونيکي، و به‌طور کلي غلبه فن‌آوري اطلاعات در امر ذخيره، پردازش، و انتقال اطلاعات است.
جامعه اطلاعاتي جامعه‌اي وابسته به خدمات اطلاعاتي رسانه‌هاي همگاني است و با آهنگي سريع‌تر از ديگر جوامع و با سلطه بيشتر بر اندوخته‌هاي علمي و تجربي پيش مي‌رود. در چنين جامعه‌اي، ارتباطات عامل واقعي انتقال براي ايجاد تحول در افراد بهمنظور دستيابي به اطلاعات است و ارزش‌هاي اطلاعاتي عامل تعيين‌کننده در توسعه جامعه محسوب مي‌شود.

امید.کمال بازدید : 11 یکشنبه 15 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق توسعه گردشگری

در قالب WORD ودر 43 صفحه وقابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

تاریخچه و مفهوم توسعه    
تئوری‌‌‌‌‌های توسعه    
توسعه پایدار    
توسعه گردشگری پایدار    
الگوی توسعه همبافته گردشگری    
مقصد و جامعه گردشگری    
ذینفعان توسعه گردشگری    
معیار‌‌‌‌های کلیدی توسعه مقصد    
دلایل پیچیدگی مدیریت مقصدها    
چرخۀ عمر گردشگری    
ظرفیت تحمل    
شاخص رنجش داکسی    
عوامل موثر بر توسعه مقصد گردشگری    
عوامل محیط داخلی مؤثر بر مقصد گردشگری    
عوامل محیط خارجی مؤثر بر مقصد گردشگری    

منابع لاتین

منابع فارسی

پرسشنامه نقش جشنواره ها در توسعه گردشگری

 

10-1-2- تاریخچه و مفهوم توسعه
برای مروجین اولیه توسعه در دهه 1950، توسعه به معنای رشد درآمد سرانه در مناطق توسعه نیافته تلقی می‌شد و رشد بیشتر یک مفهوم و مقوله کمی بود و این گونه استنباط می‌شد که با رشد تولید ناخالص ملی، می‌توان به توسعه دست یافت، بدین ترتیب شاخص توسعه یافتگی جوامع و یا واماندگی از توسعه در آن زمان به طور عمده شاخص اقتصادی بود. هم‌زمان با تحولات جهانی، مفهوم توسعه نیز گسترش یافت و در ابعاد مختلف تجلی پیدا کرد. در بین اقتصاددانان – جنبه‌‌‌‌‌های اجتماعی و سیاسی و نهادی توسعه، مورد توجه بیشتری قرار گرفت. در کل اقتصاددانان و نظریه پردازان برجسته علوم اجتماعی و سیاسی پا را فراتر نهاده و توسعه را به مفهومی جامع در بردارنده مفاهیمی مانند توسعه انسانی، فقر زدایی، عدالت و برابری، یکپارچگی اجتماعی، مشارکت مدنی و .... مطرح کردند. بدین ترتیب در مباحث توسعه، افق‌‌‌‌های دیگری باز شد و ابعاد و رویکرد‌‌‌‌های جدیدی در دستور کار سیاستگزاران و برنامه‌ریزان و مجریان توسعه قرار گرفت(ضیایی، 1388).

1-10-1-2- تئوری‌‌‌‌‌های توسعه

امید.کمال بازدید : 11 یکشنبه 15 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه تحقیق مدیریت دانش

در قالب WORD و در 36 صفحه وقابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب

مديريت دانش
داده ها، اطلاعات و دانش:
دانش پنهان و آشکار
عوامل کليدی موفقيت مديريت دانش
استراتژي‌‌‌‌های مديريت دانش
فرآیند‌‌‌‌های مديريت دانش
تحقيقات مرتبط خارجی

 

 
2-2: مديريت دانش
  مديريت دانش به خودي خود ايده جديدي نيست. مديران موفق هميشه از سرمايه¬هاي فکري بهره برده و ارزش آن را تشخيص داده اند. اما اين تلاشها، سازمان يافته نبوده و تضميني وجود نداشت که دانش به دست آمده به طور مناسب، براي حداکثر منافع سازمان، به اشتراک گذاشته شده و توزيع گردد، (توربان، افرايم، 2006). در حالي که، دانش و سرمايه فکري پايه و اساس شايستگي هاي اصلي و نيز راهبردي براي عملکرد بهتر مي¬باشد. دانش در صورتي نقش راهبردي دارد که سازمان بتواند آن را در فعاليتهاي ارزش آفريني استفاده نموده و از دانش ابزاري براي عملي ساختن فرصت هاي موجود در بازار رقابتي بهره برداري کند. زيرا براي شرکت ها ديگر امکان پذير نيست که با انجام سريعتر و بهتر کارها مزيت رقابتي خود را حفظ کنند، بلکه مزيت رقابتي هنگامي امکان پذير مي شود که کارهايي صورت گيرد و قابل تقليد توسط ديگران نباشد، (توربان، افرايم، 2006). در دستيابي به مزيت رقابتي پايدار، هم توجه به دانش موجود و استفاده مؤثر از آن و هم ايجاد ساختاري براي استفاده از دانش نوين اهميت بسيار دارد. سازمان ها بايد به همه امور توجه داشته باشند، زيرا مديريت دانش همچون يک استراتژي کاري، همزمان، در کل سازمان عمل مي کند و ابزار پيشرفت برنامه کلي يک سازمان محسوب مي¬شود، (توربان، افرايم، 2006).

امید.کمال بازدید : 9 شنبه 14 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه تحقیق الکسی تایما وابزار گری هیجان

در قالب WORD ودر 68 صفحه وقابل ویرایش

 

مقدمه
آلکسی تایمیا    
تعریف لغوی آلکسی تایمیا
تعریف اصطلاحی آلکسی تایمیا
ویژگی‌هاي آلکسی تایمیا
ساختار و انواع آلکسی تایمیا
ابراز گری هیجان
تفاوت‌هاي فردی در ابراز گری هيجانی
تفاوت‌‌‌‌های جنسی در ابرازگری هيجانی
دو سوگرايي در ابراز هیجان
بازداری در ابراز هیجان
کنترل هيجانی    
کنترل خوش خيم
کنترل پرخاشگری
نشخوار
دوسوگرايي در ابراز هيجان و سلامت روانی
دوسوگرايي در ابراز هيجان و سلامت جسمانی

امید.کمال بازدید : 11 شنبه 14 اسفند 1400 نظرات (0)

رساله مجتمع اقامتی بین راهی در قالب word

121 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش

 

 

فهرست مطالب
چکیده1
پیشگفتار.2
فصل اول: مطالعات پایه ( مبانی نظری ) 5
1-1- تعریف موضوع6
2-1- طرح مسأله ..6
3-1 سایت مورد نظر طراحی 7
4-1 ضرورت واهمیت ..8
5-1 اهداف کلی 9
2-1 سوابق مجتمع‌‌‌‌های خدماتی – رفاهی ...9
1-2-1 سوابق تاریخی9
2-2-1 سوابق جهانی ..10
3-1 بررسی نقش‌‌‌‌های مجتمع‌‌‌‌های خدماتی – رفاهی بین راهی13
1-11-3 نگرش تاریخی – تکاملی..13
1-11-4 نگرش فضاگرا...15

فصل دوم: مطالعات معماری..18
1- 2مطالعات تاریخی..19
1: پست‌‌‌‌های نظامی و توقفگاه‌‌‌‌های مسافران .31
2:رباط ها 32
3: چایخانه وقهوه خانه.32
4: چاپارخانه.32
5: اصطبل ها.32
6: میل ها..33
7: ساباط...34
8: کاربات.34
9: کاروانسراها .34
10: خان...34
11: آب انبارها 34
12: حوض ،برکه،پایاب ،چاه35
مطالعات بستر طرح.37
2-2 موقعیت بستر طرح...37
3-2 معرفی استان قم38
4-2 اقلیم استان قم..52
1-4-2 دما.52
2-4-2 تابش خورشيد.52
3-4-2 باد53
5-2 بررسی نمونه‌‌‌‌های مشابه داخلی وخارجی...54
1-5-2 بررسی نمونه‌‌‌‌های داخلی56
1-1-5-2 مجتمع خدماتی رفاهی " شهر آفتاب " جاده ی قم – اصفهان...56
2-1-5-2 مجتمع بین راهی مهتاب...58
2-5-2 بررسی نمونه‌‌‌‌های مشابه خارجی60
1-2-5-2مجتمع خدماتی رفاهیRasthause Gruibingen...61
1-2-5-2 بررسی مجتمع‌‌‌‌های خدماتی – رفاهی در کشور ترکیه 68
برنامه ریزی فضاها و برنامه فیزیکی.74
1-3-3اصول معمول در برنامه ریزی فضا75
ضوابط و معيارهاي فضاهاي مورد نياز پروژه .75
الف : تسهيلات مربوط به مسافرين .75
رستوران...75
سرويس بهداشتي 77
تأسيسات و نگهداري ..78
نمازخانه ..79
محوطه بازي پيک نيک ...79
متل و کمپ .79
ب : تسهيلات مربوط به وسائط نقليه .80
شبکه دسترسي در مجموعه .80
محوطه پارکينگ ..81
ضوابط طراحي 83
تسهيلات مربوط به اهالي شهر 84
اختصاص قسمتهايي از زمين به مکان بازي بچه‌ها .85.
تأسيسات سوختگيري .86
تعميرگاه وسائط نقليه ..89
دفع زباله .91
د) تأسيسات جانبي راه 91
پمپ بنزين تعميرگاه خودرو ...92
فصل سوم ( روند طراحی ) ..97
لکه گذاری اولیه..98
دیاگرام ها...102
اسکیس..104
نقشه ها و سایر مدارک طرح..105
منابع

امید.کمال بازدید : 11 شنبه 14 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با روش کارت امتیازی متوازن(BSC)

در قالب WORD ودر 60 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب

مقدمه    
مبانی نظری پژوهش    
مبنی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد    
تعریف ارزیابی عملکرد:    
فواید ارزیابی عملکرد:    
معایب و مشکلات سیستم‌‌‌‌های ارزیابی عملکرد    
بررسی مختصر ارزیابی عملکرد سنتی و نوین و احصاء تفاوت ها    
تعدادی دیگر از الگو‌‌‌‌های ارزیابی عملکرد سازمان ها    
جایزه دمینگ    
جایزه کیفیت ملی مالکوم بالدریج    
جایزه کیفیت اروپایی    
مبانی مفوم شناسی کارت امتیازی متوازن
تعریف کارت امتیازی متوازن
بستر شکل گیری کارت امتیازی متوازن
روند شکل گیری و تکامل کارت امتیازی متوازن
ابعاد کارت امتیازی متوازن
بعد مالی
بعد مشتریان
بعد فرآیند‌‌‌‌های داخلی:
بعد رشد و یادگیری
رابطه میان چهار منظر کارت امتیازی متوازن
توازن در ارزیابی متوازن
ویژگی‌‌‌‌های کارت امتیازی متوازن
کارکرد‌‌‌‌های کارت امتیازی متوازن
ارتباط کارت امتیازی متوزان با سایر سیستم ها و روش‌‌‌‌های ارزیابی عملکرد
وجه تمایز ارزیابی عملکرد متوازن در سازمان‌‌‌‌های انتفاعی و غیر انتفاعی
راهبرد و کارت امتیازی متوازن
موانع موجود در جهت استقرار کارت امتیازی متوازن
نقاط قوت ارزیابی عملکرد از طریق کارت امتیازی متوازن
مراحل ساخت کارت امتیازی متوازن
پیشینه تجربی پژوهش
تحقیقات داخلی
تحقیقات خارجی
چارچوب نظری تحقیق
پیاده سازی کارت امتیازی متوازن
فهرست منابع

 

امید.کمال بازدید : 9 پنجشنبه 12 اسفند 1400 نظرات (0)

مقیاس و پرسشنامه ارائه الگوی ارزیابی اجرای آموزش مجازی

آموزش مجازی

پرسشنامه حاضر در راستای انجام یک تحقیق کاربردی با عنوان« ارائه الگوی ارزیابی اجرای آموزش مجازی ….. » طراحی شده است. پاسخ‌‌‌‌های شما بسیار ارزشمند بوده و موجب غنای هر چه بیشتر تحقیق خواهد شد. ذکر نام ضرورتی نداشته و نظرات شما کاملاًً محرمانه تلقی می‌شود و صرفاً در راستای تجزیه و تحلیل‌‌‌‌های پژوهشی از آن استفاده خواهد شد.تعداد گویه ها ۴۶ گویه است.


روایی پایایی پرسشنامه

 

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می­گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه­ گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (۰) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (۱+) به معنای پایائی کامل قرار می­گیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر می­شود. مقصود از روایی یک آزمون یا پرسشنامه، آن خصیصه یا ویژگی ابزار گرد اوری اطلاعات است که مقولاتی را که برای آنها در نظر گرفته شده است تعیین کند.

 

  روایی و پایایی : دارد (خارجی )
  تفسیر و نمره گذاری: دارد
   تعداد سوال : 46
  نوع فایل : ورد آفیس word
   تعداد صفحات: ۷
  منبع: دارد

امید.کمال بازدید : 11 پنجشنبه 12 اسفند 1400 نظرات (0)

دریافت پکیج پرسشنامه درآمد‌‌‌‌های مالیاتی دولت
(شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه)

 

اين پرسشنامه 15 گويه دارد و هدف آن بررسی وضعیت درآمد‌‌‌‌های مالیاتی و اثربخشی اخذ درآمد مالیاتی ادارات دولتی مي باشد.

 

(توضیحات کامل در داخل فایل)

 

نوع فایل:     (word)

تعداد صفحات:   4

تعداد گويه: 15

تفسیر و توضیحات تفسیر و نمره گذاری: دارد

پایایی و روایی: دارد

منبع: دارد

گارانتی: دارد

امید.کمال بازدید : 10 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (0)

پرسشنامه استاندارد مشتری مداری نایت و کیم 2007

 

پرسشنامه مشتری مداری توسط نایت و کیم (2006) به منظور سنجش مشتری مداری طراحی و تدوین شده است. این پرسشنامه دارای 8 سوال است و بر اساس طیف پنج گزینه ای لیکرت با سوالاتی مانند (مشتریان تا چه اندازه، شما را صادق و صمیمی می‌دانند؟) به سنجش مشتری مداری می‌پردازد.

 

روایی و پایایی پرسشنامه مشتری مداری

 

روایی ابزار جمع آوری داده

اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می‌گیرد که ما فکر می‌کنیم( سرمد و همکاران،1390).

روایی پرسشنامه مشتری مداری توسط اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.

 

پایایی ابزار جمع آوری داده

 

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه می‌گیرد، یعنی اینکه ابزار اندازه گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می‌دهد( سرمد و همکاران،1390).

پایایی پرسشنامه مشتری مداری از روش آلفای کرونباخ بالای 70 صدم به دست آمده است.

 

(توضیحات کامل در داخل فایل)

 

 

پایایی و روایی: دارد

 نوع فایل: ورد (Word)

مولفه: تک عاملی

نحوه نمره گذاری: دارد

منبع: دارد

گارانتی: دارد

صفحه : 4

امید.کمال بازدید : 18 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (0)

پکیج (پروتکل) درمان شناختی-رفتاری (CBT) در 77 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی‌‌‌‌های این فایل

آماده سازی در 9 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از 77صفحه (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد (word) با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه  APA

 

توجه : متن جلسات داخل فایل دقیقا به همین شکلی است که در توضیحات پایین آمده است. چنانچه اینجا شرح خاصی برای جلسه نمیبینید، داخل فایل نیز به همین صورت است. چنانچه شرح جلسه اینجا آورده شده باشد، یعنی فایل دریافتی نیز حاوی شرح جلسات است.

 

فهرست مطالب

جلسه‌‌‌‌های مداخله
جلسه اول: آشنایی

 

معرفی: شرکت کنندگان خود را معرفی کرده و می‌گویند چرا تصمیم به شرکت در جلسات گروهی شناختی-رفتاری گرفته اند.
2-     ارائه اطلاعات پایه ای در مورد روان درمانی شناختی-رفتاری
3-    بیان علت برگزاری این جلسات و هدف گروه درمانی شناختی-رفتاری
4-    بیان و شرح اصول رازداری و دادن اطمینان خاطر به مراجعان که اطلاعاتشان کاملا محرمانه است
5-    بیان قوانین و اصول جلسات درمان
6-     انجام تکلیف به صورت تمرینی برای آشنایی بیشتر اعضای گروه برای انجام تکالیف
7-    گرفتن پیش آزمون

امید.کمال بازدید : 11 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (0)

پرسشنامه استاندارد ذهن خوانی از طریق چشم ها (بارون و کوهن، 2001) در 23 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

تعداد گویه ها :                36

تعداد مولفه :                   مولفه ندارد

روایی و پایایی :              ندارد

نحوه نمره گذاری :          دارد

منبع :                             دارد

نوع فایل :                       word و قابل ویرایش

تعداد صفحات :                23

 

امید.کمال بازدید : 17 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (0)

مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش عالی مجازی دارای 91 صفحه

با فرمت word وقابل ویرایش همراه پرسشنامه ارائه الگوی ارزیابی اجرای آموزش مجازی

 

فهرست مطالب

مقدمه
اهداف و رسالت آموزش عالي در ايران .
تحول رسالت‌‌‌‌های آموزش عالی
اهداف و فلسفه وجودي دانشگاه
دانشگاه سنتي
دانشگاه مجازي
تعريف مفهوم آموزش مجازي
تاریخچه آموزش مجازی در جهان
تاریخچه آموزش مجازی در ایران
نظریه ها و رویکرد‌‌‌‌های یادگیری دانشگاهی
رویکرد‌‌‌‌های جدید یادگیری الکترونیکی
ویژگی‌‌‌‌های آموزش مجازی
مزایا و محدودیت‌‌‌‌های آموزش مجازی
مقایسه آموزش مجازی با آموزش سنتی
سنجش آموزش مجازی

 

امید.کمال بازدید : 13 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (0)

مقاله ومبانی نظری وپیشینه تحقیق تفاوت‌‌‌‌های فردی دختران وپسران ،تفاوت در سازمان

در قالب WORD ودر 52 صفحه وقابل ویرایش

 

فهرست مطالب::
تعاریف تفاوت‌‌‌‌های فردی
سیر تحول تفاوت‌‌‌‌های فردی
عوامل و منشاء تفاوت‌‌‌‌های فردی
تفاوت‌‌‌‌های فردی برای چیست ؟
کاربرد یافته‌‌‌‌های مربوط به بحث تفاوت‌‌‌‌های فردی در سازمان
در زیر تنها به نمونه هایی از کاربرد مفاهیم مربوط به تفاوت هـای فردی در محیط کار اشاره خواهیم کرد :
تفاوت‌‌‌‌های فردی و شخصیت
تفاوت‌‌‌‌های فردی کارکنان در سازمان
لزوم توجه به تفاوت‌‌‌‌های فردی در تعلیم و تربیت

تفاوت‌‌‌‌های فردی دانش آموزان در سه مقوله کلی تقسیم بندی شده است :
-    الف- تفاوت‌‌‌‌های فردی بدون در نظر گرفتن سن و جنس
-    ب- تفاوت‌‌‌‌های فردی بین دختران و پسران
-    ج- تفاوت‌‌‌‌های فردی مربوط به سن دانش آموزان

تفاوت‌‌‌‌های فردی بین دختران و پسران
تفاوت‌‌‌‌های فردی وابسته به سن
مدیر آموزشی چگونه تفاوت‌‌‌‌های فردی را اداره کند:
شرمرهورن و همکاران رفتار سازمانی را به سه دسته کلی تقسیم کرد:
مدل تفاوت‌‌‌‌های فردی در ارتباط با بهره وری منابع انسانی
مدیریت تفاوت‌‌‌‌های فردی، مدیریت اقضایی نیست:
مشارکت یعنی پذیرش تفاوت ها
تحقیقات خارجی انجام شده در زمینه تفاوت‌‌‌‌های فردی و تفاوت‌‌‌‌های فردی در سازمانها:
جدول مولفه‌‌‌‌های تفاوت‌‌‌‌های فردی تحقیقات داخلی
منابع فارسی
منابع لاتین

 

امید.کمال بازدید : 8 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (0)

مقاله ومبانی نظری تعاریف وراهبرد‌‌‌‌های فراشناخت در قالب WORD ودر 42 صفحه

 

وقابل ویرایش

 

 

 

فهرست مطالب
مقدمه
تعاریف نظری و عملیاتی
تعریف فراشناخت
راهبرد‌‌‌‌های فراشناختی
خودآموزی
خود¬بازبینی
خود نظم دهی
تدریس دو جانبه
بازآموزی اسنادی
راهبرد‌‌‌‌های براون در باره¬ی کمک به فراشناخت دانش¬آموزان
راهبرد‌‌‌‌های گوستا برای پرورش فراشناخت دانش¬آموزان
ویژگی راهبرد‌‌‌‌های فراشناختی
ارزشیابی رشد توانایی‌‌‌‌های فراشناختی
پیشینه تحقیق
منابع

 

امید.کمال بازدید : 12 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (0)

مقاله و مبان نظری تعاریف و دید گاه‌‌‌‌های فراشناخت

فهرست مطالب
مقدمه
تعریف مفهومی و عملیاتی آموزش راهبرد‌‌‌‌های فراشناخت
تعریف فراشناخت
تأثیر فراشناخت بر شناخت
دیدگا‌‌‌‌های فراشناخت
فراشناخت ویادگیری اجتماعی
آموزش مهارت‌‌‌‌های اجتماعی ازطریق فراشناخت( MASST-R)
خود آگاهی اجتماعی
مقایسه فراشناخت و ذهن آگاهی
منابع

امید.کمال بازدید : 11 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (0)

مقاله و مبانی نظری کمردرد و ورزش درمانی و ماساژ

فصل دوم مبانی نظری پیشینه تحقیق

2-1 : مقدمه17
2-2 :مبانی نظری.18
    2-2-1 : مبانی علمی درد.18
    2-2-2 : مکانیسم احساس درد.18
    2-2-3 : مکانیسم‌‌‌‌های درد در طناب نخاعی19
    2-2-4 : تئوری کنترل دریچه ای درد..20
    2-2-5 : انواع درد.21
              2-2-5-1 : درد حاد و مزمن..21
              2-2-5-2 :درد‌‌‌‌های نوروژنیک..22
    2-2-6 : نوروپلاستیسیتی سلول‌‌‌‌های عصبی و درد‌‌‌‌های مزمن23
    2-2-7 : روش‌‌‌‌های ارزیابی درددر بیماران با درد مزمن23
              2-2-7-1: روش‌‌‌‌های اندازه گیری تک بعدی درد.25
              2-2-7-2: روش‌‌‌‌های اندازه گیری چند بعدی درد26
    2-2-8 : کمردرد.26
    2-2-9 : ارزیابی اولیه کمردرد.27
    2-2-10 : کمردرد‌‌‌‌های مکانیکی.29
                2-2-10-1 : کمردرد‌‌‌‌های کمری-دنبالچه ای29
                2-2-10-2 : کمردرد‌‌‌‌های ناشی از اسپوندیلوز کمری و یا استئوآرتریت.29
    2-2-11 : کمردرد‌‌‌‌های شغلی..29
                2-2-11-1 : مدیریت کمردرد‌‌‌‌های شغلی.30
                2-2-11-2 : مدیریت کمردرد‌‌‌‌های شغلی حاد31
                2-2-11-2 : مدیریت کمردرد‌‌‌‌های شغلی مزمن33
    2-2-12 : درمان‌‌‌‌های اختصاصی و مدیریت درد..33
                2-2-12-1 : روش‌‌‌‌های داروئی مدیریت درد.34
                2-2-12-2 : روش‌‌‌‌های غیر داروئی مدیریت درد.34
    2-2-13 : ورزش درمانی..35
    2-2-14 : دامنه حرکتی..37
    2-2-15 : یوگا..40
                2-2-15-1 : تاثیر تمرینات یوگابر کمردرد‌‌‌‌های مزمن41
    2-2-16 : ماساژ42
                2-2-16-1 : انواع ماساژ42
                2-2-16-2 : مکانیسم‌‌‌‌های احتمالی تاثیر ماساژ43
                2-2-16-3 : مکانیسم‌‌‌‌های بیومکانیکی ماساژ43
                2-2-16-4 : تاثیر ماساژ بر دامنه حرکتی..44
                2-2-16-5 : مکانیسم‌‌‌‌های فیزیولوژیکی ماساژ44
                2-2-16-6مکانیسم‌‌‌‌های نوروژنیکی ماساژ45
                2-2-16-7 : تاثیر ماساژ بر کمردرد45
2-3 : پیشینه تحقیقات انجام شده.. 46
2-4 : جمع بندی.56

منابع135

 

امید.کمال بازدید : 7 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (0)

مقاله و مبانی نظری تعریف، مفهموم ونظریه دلگرمی و دلگرم سازی

فهرست مطالب

مقدمه
تعریف مفهومی و عملیاتی خود دلگرم سازی
مفهوم شناسی دلگرمی
نظریۀ آدلر درایکورس در مورد دلگرمی
تعریف دلگرمی
خود دلگرم سازی
ویژگی‌‌‌‌‌های افراد دلگرم
دلگرمی و تشویق
جایگاه دلگرمی در رویکرد آدلری
کاربرد دلگرمی
شروط اصلی دلگرمی
اصول دلگرم سازی
مهارت‌ها و عناصر دلگرمی
راه‌‌‌‌‌های دلگرمی دادن والدین به خود و نوجوانان
فهرست منابع و مآخذ

 مقاله و مبانی نظری تعریف، مفهموم ونظریه دلگرمی و دلگرم سازی

امید.کمال بازدید : 9 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (0)

مقاله و مبانی نظری درس پژوهی

فهرست مطالب
چرایی درس پژوهی
درس پژوهی چیست؟
تعريف درس¬پژوهی، درس پژوهشی و درس آزاد
اصول درس پژوهی
هدف ها ی درس پژوهی
پیامدها برای مشارکت کنندگان
تاريخچه¬ی درس پژوهی
مراحل درس پژوهی
الگو¬‌‌‌‌های مختلف درس¬پژوهی
جلسات درس پژوهی
درس¬‌‌‌‌های پژوهشی در فرآيند درس¬پژوهی
ناظران بيرونی در فرآيند درس پژوهی
نقش فناوری در فرآيند درس پژوهی
چالش‌‌‌‌های درس پژوهی
درس پژوهی در سازنده گرایی اجتماعی
درس پژوهی در نظریه اجتماعی – فرهنگی
درس پژوهی در نظریه پسا ساختار گرائی
درس پژوهی چگونه موجب اصلاح روش تدریس و ساخت هویت جدید معلم می‌شود؟
پژوهش¬‌‌‌‌های انجام شده در رابطه با موضوع
منابع

مقاله و مبانی نظری درس پژوهی

امید.کمال بازدید : 13 دوشنبه 09 اسفند 1400 نظرات (0)

پکیج پرسشنامه نیمرخ نگرش به مرگ وونگ و همکاران به همراه پرسشنامه لاتین

(شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،مقاله بیس،مولفه،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه)

فرم تجدیدنظر شده نگرش نسبت به مرگ توسط وونگ،پیکر و گیسر در سال ۱۹۹۴ ساخته شده است . این پرسشنامه یک مقیاس ۳۲ سوالی است که ۵ بعد نگرش به مرگ را ارزیابی می کند.این پنج بعد هم نگرش های مثبت (خرده مقیاس های پذیرش) و هم منفی ( خرده مقیاس های ترس و اجتناب) نسبت به مرگ را نشان می دهند. این پرسشنامه برای اولین بار در پژوهش بشرپور و همکاران (۱۳۹۱) به فارسی ترجمه شد و در مرحله بعد نسخه فارسی آن توسط یک کارشناس ارشد زبان ترجمه معکوس شد. مسئله مرگ یکی از موضوعات مورد بحث در همه ادیان الهی به ویژه دین اسلام به شما ر می رود که در آن اعتقاد به معاد و زندگی بعد از مرگ یکی از اصول اساسی دین تلقی می شود. نگرش به مرگ مجموعه پاسخ های شناختی،عاطفی و رفتاری فرد نسبت به حقیقت مرگ است. این نگرش ها می تواند مثبت یا منفی باشد.

  • روایی و پایایی پرسشنامه

وونگ، یکر و گیسر(۱۹۹۴) پایایی ثبات درونی این ۵ خرده مقیاس را در دامنه ۹۷% برای خرده مقیاس پذیرش فعالانه تا ۶۵% برای خرده مقیاس پذیرش خنثی گزارش کردند. پایایی بازآزمایی این آزمون بعد از دوره ۴ هفته ای در دامنه ۹۵% برای خرده مقیاس پذیرش تا۶۱% برای خرده مقیاس اجتناب بدست آمد.در پژوهش بشرپور و همکاران روایی صوری پرسشنامه توسط سه روان شناس دارای مدرک  دکترای روان شناسی تایید شد. ضریب آلفای کرونباخ خرده مقیاس های این آزمون نیز برای خرده مقیاس اجتناب از مرگ و برای خرده مقیاس پذیرش فعالانه مرگ بدست آمد.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی پایایی و روایی: دارد (ایرانی و خارجی)

پایایی مقاله بیس: دارد (دو مقاله فارسی و یک مقاله انگلیسی)

پایاییتعریف مفهومی و عملیاتی: دارد

نوع فایل مولفه:دارد(سوالات مرتبط مشخص است)

نوع فایل نوع فایل:(word)

پایایی تعداد صفحات: ۷

منبع منبع: دارد

تفسیر و توضیحات تفسیر و نمره گذاری: دارد

پایایی گارانتی: دارد

امید.کمال بازدید : 11 دوشنبه 09 اسفند 1400 نظرات (0)

پکیج پرسشنامه توصیف مشکلات افراد خوانش پریش بزرگسال(۱۷-۴۰ ساله)

(شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،مولفه،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه)

مشکلات خوانش پریشی عنوان پرسشنامه ای است که شامل ۶۶ گویه است و با هدف بررسی و ارزیابی وجود مشکلات خوانش پریشی در افراد طراحی و معرفی شده است. نمره گذاری پرسشنامه براساس طیف لیکرت ۴درجه ای و از تقریبا هرگز تا تقریبا همیشه  است.

  • روایی و پایایی پرسشنامه

روایی محتوایی پرسشنامه توسط اساتید دانشگاه الزهرا تهران تایید شده است. همچنین پایایی پرسشنامه با آلفای کرونباخ به دست آمد.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی پایایی و روایی: دارد (ایرانی )

نوع فایل مولفه:دارد(سوالات مرتبط مشخص است)

نوع فایل نوع فایل:(word)

پایایی تعداد صفحات: ۸

منبع منبع: دارد

تفسیر و توضیحات تفسیر و نمره گذاری: دارد

پایایی گارانتی: دارد

امید.کمال بازدید : 16 دوشنبه 09 اسفند 1400 نظرات (0)

پکیج پرسشنامه سرزندگی تحصیلی-حسین چاری و دهقانی زاده

(شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،مقاله بیس،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه)

حسین چاری و دهقانی زاده در سال ۱۳۹۱ پرسشنامه سرزندگی تحصیلی را با ۹ گویه با الگوگیری از مقیاس سرزندگی تحصیلی مارتین و مارش-۲۰۰۶ که چهار گویه داشت توسعه دادند. برای اجرای این مقیاس در فرهنگ ایرانی ابتدا یک متخصص رشته روانشناسی و یک متخصص زبان انگلیسی متن سوال های مقیاس را به فارسی ترجمه کردند . بعد از ترجمه ی گویه های مقیاس مارتین و مارش، تعدادی گویه براساس فرم اصلی مقیاس بازنویسی شدند و در مورد گویه ها از اساتید روانشناسی تربیتی نظرخواهی شد. برای اجرای مقدماتی و رفع نقص ها این گویه ها برروی گروهی از دانش آموزان دبیرستانی شهر مهریز اجرا شد و مورد بازنویسی قرار گرفت و نهایتا ۹ گویه به مرحله نهایی رسیدند

  • روایی و پایایی پرسشنامه

نتایج حاصل از بررسی حسین چاری و دهقانیزاده (۱۳۹۱) نشان داد که ضرایب آلفای کرونباخ به دست آمده با حذف یک گویه برابر مطلوب و ضریب بازآزمایی مورد قبول بود.همچنین دامنه همبستگی گویه ها با نمره کل بین ۵۱% تا۶۸% می باشد.این نتایج بیانگر این است که گویه ها از همسانی درونی و ثبات رضایت بخشی برخوردارند.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی پایایی و روایی: دارد (ایرانی )

پایایی مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی )

نوع فایل مولفه:دارد(سوالات مرتبط مشخص است)

نوع فایل نوع فایل:(word)

پایایی تعداد صفحات: ۴

منبع منبع: دارد

تفسیر و توضیحات تفسیر و نمره گذاری: دارد

پایایی گارانتی: دارد

پکیج پرسشنامه سرزندگی تحصیلی-حسین چاری و دهقانی زاده

امید.کمال بازدید : 11 دوشنبه 09 اسفند 1400 نظرات (0)

پکیج پرسشنامه درگیری تحصیلی- زرنگ

(شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،مولفه،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه)

پرسشنامه درگیری تحصیلی در سال ۱۳۹۱ توسط زرنگ معرفی شد. زرنگ(۱۳۹۱) در پژوهش خود برای اندازه گیری درگیری تحصیلی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده کرد. بدین صورت که ابتدا مولفه های درگیری تحصیلی،درگیری شناختی،درگیری انگیزشی، درگیری رفتاری و گویه های متناسب باآنها که ۴۵ گویه بود و از مبانی نظری ( مدل نظری لینن برینک و پینتریچ) استخراج شد و پس از اینکه با افراد صاحبنظر مصاحبه انجام شد به ۴۱گویه تقلیل یافت . و بعد براساس گویه ها عباراتی تنظیم و در یک مطالع مقدماتی پرسشنامه ای با ۳۸ گویه اجرا شد.

  • روایی و پایایی پرسشنامه

روایی پرسشنامه درگیری تحصیلی، از طریق روایی صوری و محتوایی به شیوه داوری تخصصی و از حیث انطباق با بنیان نظری آن توسط ۳ تن از متخصصان علوم تربیتی صورت گرفت .به این صورت که مولفه های درگیری تحصیلی از بنیان های نظری استخراج و برای هر مولفه عبارت هایی تنظیم گردیدند سپس با اجرای یک آزمون مقدماتی برای پرسشنامه درگیری تحصیلی به وسیله آزمون آلفای کرونباخ در نرم افزار spss پایایی کل پرسشنامه در مرحله مقدماتی با ۳۸ سوال دست آمد. همسانی درونی خرده مقیاس های درگیری شناختی ، درگیری رفتاری و درگیری انگیزشی مطلوب  می باشد. همچنین پایایی کل پرسشنامه در مرحله نهایی با ۳۸ سوال  بدست آمد .

(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی پایایی و روایی: دارد (ایرانی )

نوع فایل مولفه:دارد(سوالات مرتبط مشخص است)

نوع فایل نوع فایل:(word)

پایایی تعداد صفحات: ۸

منبع منبع: دارد

تفسیر و توضیحات تفسیر و نمره گذاری: دارد

پایایی گارانتی: دارد

امید.کمال بازدید : 11 دوشنبه 09 اسفند 1400 نظرات (0)

پکیج پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان

(شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،مقاله بیس،مولفه،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه)

پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان ۲۸ ماده دارد که شات،مانس و مالوف در سال ۲۰۰۹ برای بررسی و سنجش راهبردهای نظم جویی هیجانی مطرح شده در الگوی جان و گروس(۲۰۳) تدوین کرده اند.پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان ۷ خرده مقیاس انتخاب موقعیت،تعدیل موقعیت،گسترش توجه،تغییر شناختی،تعدیل تجربی، تعدیل رفتاری و تعدیل زیستی دارد. در این پرسشنامه ۴ خرده مقیاس انتخاب موقعیت،تعدیل موقعیت،گسترش توجه و تغییر شناختی در طبقه راهبردهای نظم جویی هیجان متمرکز بر پیشایند قرار می گیرند در حالی که سه خرده مقیاس تعدیل تجربی،تعدیل رفتاری و تعدیل زیستی متعلق به طبقه راهبردهای متمرکز بر پاسخ تعلق دارند.

  • روایی و پایایی پرسشنامه

برای بررسی پایایی پرسشنامه از سه روش همسانی درونی، ثبات و همبستگی های مجموعه ماده استفاده شد .در بررسی همسانی درونی آلفای کرونباخ برای مردان و زنان و کل آزمودنی ها محاسبه شد. برای بررسی ثبات پرسشنامه از روش بازآزمایی استفاده شد .آلفای کرونباخ برای مردان ، زنان و کل به دست آمد.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی پایایی و روایی: دارد (ایرانی )

پایایی مقاله بیس: دارد (یک مقاله فارسی )

نوع فایل مولفه:دارد(سوالات مرتبط مشخص است)

نوع فایل نوع فایل:(word)

پایایی تعداد صفحات: ۷

منبع منبع: دارد

تفسیر و توضیحات تفسیر و نمره گذاری: دارد

پایایی گارانتی: دارد

پکیج پرسشنامه راهبردهای فرآیندی نظم جویی هیجان

امید.کمال بازدید : 15 شنبه 07 اسفند 1400 نظرات (0)

پکیج پرسشنامه نگرش ها درباره خرید از اینترنت

(شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،مقاله بیس،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه)

نگرش ها نسبت به خرید از اینترنت عنوان پرسشنامه ای است که شامل ۱۹ گویه است و با هدف بررسی و ارزیابی میزان رضایت افراد از خرید اینترنتی طراحی و معرفی شده است. نمره گذاری پرسشنامه براساس طیف لیکرت ۵درجه ای و از کاملا موافقم تا کاملا مخالفم  است.

  • روایی و پایایی پرسشنامه

این پرسشنامه ترجمه شده از روی یک ابزار به زبان انگلیسی است که تا کنون در ایران اجرا نشده است و نیازمند اعتباریابی (سنجش روایی و پایایی است).اما  قاضی سعیدی و همکاران (۲۰۰۷)روایی این پرسشنامه را مطلوب گزارش کرده و پایایی آن را طبق آلفای کرونباخ مطلوب ذکر کرده است.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی پایایی و روایی: دارد ( خارجی)

پایایی مقاله بیس: دارد (یک مقاله انگلیسی)

نوع فایل نوع فایل:(word)

پایایی تعداد صفحات: ۵

منبع منبع: دارد

تفسیر و توضیحات تفسیر و نمره گذاری: دارد

پایایی گارانتی: دارد

امید.کمال بازدید : 7 پنجشنبه 05 اسفند 1400 نظرات (0)

پکیج پرسشنامه  فشارزاهای شغلی واحد صنعتی

(شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه)

این پرسشنامه دارای ۳۴ گویه می‌باشد و هدف آن بررسی فرسودگی شغلی ناشی از مشکلات مدیریتی و مشکلات رفاهی کارکنان است.

(توضیحات کامل در داخل فایل)

پایایی پایایی و روایی: دارد

نوع فایل نوع فایل:  (word)

پایایی تعداد صفحات:  ۵

منبع منبع: دارد

تفسیر و توضیحات تفسیر و نمره گذاری: دارد

پایایی گارانتی: دارد

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 87
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 15
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 46
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 139
  • بازدید ماه : 255
  • بازدید سال : 2,160
  • بازدید کلی : 7,468